Telefoonspam

De mobiel ging en het nummer verscheen niet in het venstertje. Nu heb ik van al mijn belcontacten er maar een bij die wegens een stalker onbekend wil blijven, dus ik neem nietsvermoedend op.
“Goedenavond, u spreekt met @@?? van HO#%#, en ik wilde u een paar vragen stellen.”
Neen, h?¬¨?Ü, daar gingen we weer.
Ik raakte zo ge????rriteerd dat ik dat mens toeblafte:
“MET WIE SPREEK IK?”
Met Wendy van ho#%#”

“KUNT U DAT SPELLEN!”
Ze schrok zich te pletter en ging steeds zachter praten en spelde haar naam. Ik begon er plezier in te krijgen en liet haar alles drie keer herhalen.
Wendy dacht dat het wel weer kon:
“Ik wilde u een paar vragen stellen.”

Hoho, zo gemakkelijk kwam die Wendy er niet van af.

“Naam van de firma!”
Zekergr#%#”
“KUNT U DAT SPELLEN!”
“Zeteekaeergr#%#”
“IK VERSTA U NIET, NOG EEN KEER!”
Niet gehinderd door enige beschaving liet ik die arme Wendy alle hoeken van de kamer zien. Ik wilde het telefoonnummer nog 5 keer horen, het adres, tot ik er uiteindelijk genoeg van had.
Jongens, het is een aanrader, je uitleven op zo’n onnozel callcenterwichtje. Dat zouden meer mensen moeten doen. Moeten ze maar met nummerherkenning bellen. Moeten ze maar helemaal niet bellen.

Verder ben ik door mijn eigen garagist op de foto gezet:


In februari is hij klaar

8 thoughts on “Telefoonspam”

  1. dit komt gegarandeerd goed? Of krijgt ie rode wangetjes? Ik ben vanmiddag een beetje van mijn geloof gevallen, want heb een wonderschone ‘snoek’ aanschouwd. Zucht.

  2. Ja, zo’n telefoonmiep is echt een mooi slachtoffer. Ik heb me vorig jaar schandelijk laten gaan bij de firma Debitel. Achter mijn naam kwam vast en zeker een doodshoofdje te staan en dat betekent, NOOIT meer bellen! Uiteindelijk ben ik wel van de lui afgekomen. Stelletje oplichters zijn het daar.

  3. Deze had al eerder gebeld en deed het voorkomen of ze nog een paar dingetjes moest regelen, wat betreft mijn pensioen. Maar dat was helemaal niet waar. Ze wilden me gewoon een ander aansmeren. Echt vuil tuig. Als je ff niet oplet, nemen ze je te grazen.

  4. Vorige week al, had ik zo een persoon aan de lijn van Casema (of nou ja: hij was gestuurd, hij was van zo’n call center). Met de nodige niet-te-missen voordelen wanneer we bij Casema zouden gaan.
    Stuur me een brochure! riep ik. Maar nee, dat konnie. Waarom niet? Daar kon hij niet echt een antwoord op geven. Enfin, ik heb hem (laf als ik ben) terug laten bellen op een moment dat T. hem van repliek kon dienen. Hij betaalt de internet- en telefoonrekeningen en is dus meer op de hoogte.
    Meneertje van het callcenter belde vanavond trouw terug en is even onder de lamp gelegd. Oei. Hij moest op 2 van de 3 vragen het antwoord schuldig blijven. “Dat ga ik vragen”.
    Ik vrees dat we van Casema geen goed aanbod krijgen.
    Wanner het wel zo is, meld ik het direct.

  5. Ik wil gewoon niet gebeld worden en zeker niet door leugenachtige personen. Als je trouwens gewoon beleefd reageert, dan smeren ze je zeker van alles aan. Je wordt gedwongen grof te zijn. D?¬??¬?r zou Balkenende iets tegen moeten doen!
    Maar wat ik zeg, als je er op bedacht bent, kun je nog wel lol hebben.

    Ik zeg soms: Even aan mijn man vragen. Laat ik ze minuten wachten, lees ik de krant, doe een afwasje. En dan zeg ik: Neen, mag niet van mijn man. Word ik ook vrolijk van.

  6. Casema altijd nemen. Daardoor uit het telefoonboek geschrapt. Nooit meer last van callcenters. Meest eenvoudig is om er meteen vanaf te zijn is overigens: geen interesse. Elz, kan je geen callcenterscript voor de computer ontwerpen wat elke poging van zelui in het honderd doet lopen. Als ze bellen zeg je dan: even de computer starten en dan aan de hand van het script ze gek maken. Je pakt daar overigens wel alleen de kleine vissen mee. Misschien moet je in het script verwerken dat ze het telefoonnummer van de grote baas geven.

Comments are closed.