Col?®re

Kit de s?©paration pour v?©lo Trixie Biker-Set de Luxe
Kit de s?©paration pour v?©lo Trixie Biker-Set de Luxe

Ik ben nu weer rustig, maar ik was woedend, god wat was ik razend! Hoe kwam dat nu allemaal?

Ik had hier in Frankrijk bij zo’n grote internationale dierenwinkel, die volgens mij oorspronkelijk Duits is, een soort dieren-ALDI online, zeg maar, een hondenuithouder besteld en gekregen. Een hondenuithouder is een stang met een riempje, die je aan je fiets bevestigt, waarna je relatief veilig met je hond kunt fietsen. De Kit de s?¬©paration pour v?¬©lo Trixie Biker-Set de Luxe.

Toen ik alles in elkaar geknutseld had, dankzij mijn geweldige intelligentie, want de montage-instructies waren een lachertje, en ik de stang aan de fiets wilde klikken, met twee van die in te drukken borgbobbels, die je ook wel bij sommige stofsluigerslangen aantreft, toen bleek dat een van die bobbels ontbrak, zie onderstaand plaatje. Dan blijft die stang denkelijk niet lang zitten.

A bike thing to attach the brace.
Ding om hondenstang aan vast te klikken, rechterborgbobbel ontbreekt

Fabrieksfoutje, kan gebeuren, dus ik vulde een formulier op de site in met mijn klacht, deze foto en de vraag hoe ik een complete kit kon krijgen.
Na twee of drie dagen kwam er een anonieme reactie, of ik een kopie van de bestelling kon opsturen. Dat leek me overbodig, want ik had mijn klantnummer en het artikel (Kit de s?©paration pour v?©lo Trixie Biker-Set de Luxe) al genoemd, maar goed, zo gezegd, zo gedaan. Na 3 dagen kreeg ik een volgend verzoek om klantnummer, ordernummer en artikelnummer, wat ik allang bekend veronderstelde, maar ok. Toen ik na 3 dagen nog geen reactie had, ging ik bellen.

Oh jee.
Ik kreeg als eerste een meisje met een noordafrikaans accent aan de lijn, die dezelfde vragen begon te stellen – ze werken kennelijk met standaard in te vullen formulieren – en die me vervolgens een tijd in de wacht zette. Toen ze weer sprak, raakte ze ge??òrriteerd, sprak snel en onverstaanbaar en sommeerde me te zeggen of het bestelde nu kapot was of dat er een onderdeel aan ontbrak.
– Er ontbreekt een palletje en daarom is het kapot, mevrouw. Daarin voorzag het formulier niet, dus ze hing op.
Ja, ze hing op.

Ik drukte op de herhaalknop en kreeg vrijwel onmiddellijk eenzelfde, maar ander meisje aan de lijn, die me weer precies dezelfde onzin begon te vragen. Noteren ze daar dan helemaal niets?
– Pakt u de montage-intructies erbij en vertel wat ontbreekt, zei ze, logische vraag, maar er ontbrak een inventaris bij die vage instructies, zoals ik al had uitgelegd. Bovendien was het geen echt onderdeel, maar gewoon iets dat kapot was.
Na eindeloze pauzedeuntjes kwam ze terug en bood ze me 5 euro als compensatie.
РNeen, riep ik, ik wil een werkende Kit de s?©paration pour v?©lo Trixie Biker-Set de Luxe, geen geld waar ik niks aan heb. Of ik wil mijn geld terug!
En hup, de verbinding werd verbroken.

Des chiennes! Wat is dat met een bepaald type Franse bitches, die live de beleefdheid zelf en aan de telefoon zo onbeschoft zijn? Datzelfde dat in Franse mannen vaart, als ze in een auto zitten en haast hebben. Man, wat was ik woedend!
Ik belde meteen weer en kreeg een volgend meisje, met dezelfde vragen etc etc. Neen, die onderbroken telefoonverbindingen, dat was een technisch probleempje. Geloof je het zelf?
Ik had leergeld betaald en meldde meteen dat de Kit de s?©paration pour v?©lo kapot was, om verdere discussie te vermijden. Zonder overleg smeet ze de hoorn er nu onmiddellijk op. Echt? Ja, echt.

Mijn bloed kookte, dat begrijpen jullie. Ik schreef een woedende mail, die ik nog wel door bonpatron haalde, want foutloos word je immers serieuzer genomen en kalmeerde een beetje.
Maar wacht even, dat liet ik niet op me zitten! Ik belde voor de 4e keer en nam me voor om ze de verdere dag lastig te vallen, tot mijn bloeddorst bevredigd en mijn bloeddruk maximaal zou zijn.

De vrouw aan de andere kant van de lijn stelde dezelfde vragen, ik gaf dezelfde antwoorden, en ze zei, toen ik uiterst beleefd vroeg hoe we tot een oplossing konden komen:
– We sturen u een nieuwe toe, mevrouw, binnen 4 dagen te verwachten.
Ik dacht dat ik het niet goed had begrepen. Moest ze dan geen bewijs hebben dat dat ding niet deugde? Neen, ik kreeg een nieuwe en ze beschouwde de zaak daarmee als afgedaan.

Krijg nou helemaal niks! Wat een waardeloos bedrijf! Want dit aanbod is natuurlijk te laat gekomen, stelletje mutsen! Ik had natuurlijk als laatste de cheffin aan de lijn gekregen, die misschien zelf haar zonder enige twijfel onderbetaalde werkneemsters een ontmoedigingbeleid aangaande z.g. lastige klanten heeft opgedrongen: “Als het gesprek langer duurt dan 3:30 minuten gewoon de verbinding verbreken.”
Of zou het bedrijfspolicy zijn, daar bij die zooplus?

Kijken of die Kit de s?©paration pour v?©lo Trixie Biker-Set de Luxe vandaag arriveert. Ik wil die naam en het nummer van dat article nooit meer uitspreken.

Later vandaag: hoe de kippen omgaan met beveiligde groentebedden:
Chickens in the vegetable garden.
Ingang ontdekt

2 thoughts on “Col?¬Ære”

Comments are closed.